سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات انقلاب حسینی


مداح واقعی کسی است که عاشورا را بشناسد و معرفت شناخت واقعی نسبت به امام حسین(ع) دانسته باشد  و از سر اخلاص مطالب و اشعار خود را برای تاثیر در مخاطبش قرائت نماید. در رابطه با پیام عاشورا و اهداف امام حسین حرف و سخن زیاد است درواقع این انقلاب دارای اهداف بسیار مهم و ارزشمندی می باشد ، که امام حسین(ع) برای آن اهداف قیام و انقلاب نمودند.

اگر بخواهیم به جریان عاشورا نگاه کنیم، درواقع دو طرف قضیه را می بینیم که یک طرف بحث توسل و شفاعت و مسائلی است که مطرح می شود و طرف دیگر اهداف را شامل می شود. قسمت اول که بحث، مصائب و سختیهای می باشد، در واقع بحث گریه و توسل نسبت به امام حسین(ع) است و این یکی از مسائل مهم است که باید این نکته در جریان عاشورای امام حسین مورد توجه و دقت قرار بگیرد چراکه گریه بر شیهد شرکت در حماسه خود شهید می باشد، اگر برای امام حسین و مصائبی که برای آن امام بزرگوار پیش آمد گریه شود، بخاطر رنج و مصائب می باشد نه خدای ناکرده از باب ضعف و ناتوانی، چون ما در زیارت امام حسین می خوانیم، امام حسین کشته اشکها است و قتیل عبرات می باشد.

اما در رابطه با اهداف  امام حسین می توانیم از سخنرانی های حضرت حداکثر استفاده و بهره را ببریم و نسبت به درس های عاشورا بتوانیم راه و رسم زندگی فردی و اجتماعی خود را ترسیم نمائیم که در این زمینه بحث سخن باز فراوان است اما، چون بنابر اختصار است، بحث دینداری، شجاعت، صبر، بردباری، آزادگی و آزادمردی و رسیدن به همه فضائل معنوی در بین اهدافی است که امام حسین(ع) برای آنها قیام کردند.

البته باید توجه داشت که هرکس در رابطه با جریان عاشورا و امام حسین(ع) سخن و مطلبی را بیان کند، گاهی از طریق وعظ، خطابه و گاهی از طریق مدیحه و نوحه سرائی بحثها مطرح می شود اما آنچه حقیقت دارد چه در رابطه با مصائب امام حسین و گریه به مصیبتهای آن حضرت و بیان اهد اف، همه باید از روی حقیقت و معرفت، کمال نسبت به سیدالشهداء علیه السلام باشد ؛ منظور تنها گریاندن دیگران نیست که بعضی ها مطالبی را دانسته یا ندانسته به امام حسین نسبت دهند و یا اشعار و برنامه های آنها به گونه ای باشد که فقط جنبه گریه را تقویت نماید.

بیان بعضی از مسائل واهی، خوابهائی که گاهی تکرار می شود اینها همه باید از روی حقیقت، مطالعه و آگاهی باشد و همچنین مداح و پاسخگو باید کاملاً امام حسین و راه او را بشناسد و در این راستا مطالب خود را بیان کند و از مطالبی که جنبه وهن و اهانت نسبت به جریان عاشورا دارد جلوگیری بعمل آید.
 در راستای بیان اهداف امام حسین باید آسیب ها و چالشها را شناخت، عکسها و شمایلهائی که در مراسم از آنها استفاده می شود باید با دقت مورد توجه قرار بگیرد که آب را به آسیاب دشمن نریزیم، در ضمن ریتم ها و خواندن هم به گونه ای نباشد که فرد و شنونده، تلقی موسیقی خاصی را بنماید.



خلیل انتظاری ::: سه شنبه 88/7/28::: ساعت 2:31 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :119961
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
خلیل انتظاری
فوق دیپلم کامپیوتر علاقه مند به اهل بیت
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<